چوبین



 
چوب عنصری است که از دل طبیعت می آید و به همین دلیل جذابیت و گرمایی بگر و خوشایند به فضا وارد می کند. بدون وجود عناصر چوبی در فضا هیچ دکوراسیونی کامل نمی شود و از لحاظ بصری و احساسی دکوراسیون ناقص به نظر خواهد رسید. برای استفاده از چوب د دکوراسیون و آوردن آن به فضا به جز خرید مبلمانی با دسته های چوبی می توان به گزینه های دیگری نیز اندیشید. گزینه هایی که با کمک آن ا می توان از گرمای چوب در فضا برخوردار شد.


1.تاج تخت


 
اگر چه چوب ماهیتی مردانه دارد، اما در کنار منسوجات مختلف می توان از این ماهیت برای خلق فضایی سرشار از لطافت و ظرافت کمک گرفت. کافیست از چوب در کنار منسوجاتی با رنگ های پاستیلی، در حضور نورپردازی ملایم و نه چندان روشن استفاده کنید تا محیطی سرشار از لطافت همراه با کنتراستی جذاب در فضا خلق شود. استفاده از پانل های چوبی به عنوان تاج تخت درکنار ملحفه ها و کوسن ها بهترین موقعیت را برای خلق این فضای گرم و خوشایند با کمک چوب در اتاق خواب پدید می آورد.


2.پنجره های چوبی


 
روکش های تیره چوبی روی قاب پنجره ها حسی از صمیمیت و دوستی در فضای اتاق ایجاد می کنند. اگر دوست دارید فضا پرتو و روشن به نظر آید، از چوب های روشن تر و سفید استفاده کنید. کرکره های ساخته شده از چوب دیگر گزینه ها برای آراستن پنجره با چوب هستند. این کرکره ها در انواع و اقسام رنگ ها به صورت نقاشی شده و ساده تولید می شوند و می توانید طبق سلیقه خود و با توجه به دکوراسیون اتاق، رنگ و طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید.


3.آشپزخانه ای چوبی


 
آشپزخانه ای از جنس چوب با طرحی نسبتاً ساده و سبکی مدرن آشپزخانه ای برای تمام فصول خواهد بود. اما اگر دوست ندارید تمام بخش های آشپزخانه از چوب باشند، ایجاد یک بخش اصلی مانند جزیره آشپزخانه از جنس چوب ایده مناسبی برای شماست.


4.اکسسوری ها


 
ضرورتی ندارد دکوراسیون و مبلمان دایمی شما چوبی باشند. شما می توانید عناصر و قطعات بزرگ را از مواد دیگری انتخاب کنید و برای اکسسوری ها و جزئیات دکوراسیونی و جزئیات دکوراسیونی دکوراسیون خانه خود گزینه های چوبی را انتخاب و استفاده کنید. تاثیری که اکسسوری ها و جزئیات دکوراسیونی بر جلوه و احساس دکوراسیون می گذارند اگر بیشتر از عناصر بزرگ و اصلی نباشد کمتر از آنها نیست.


5.راه پله داخلی


 
اگر قصد دارید خانه خود را بازسازی کنید یا خانه ای جدید بسازید، یک پلکان زیبای چوبی می تواند سهم زیادی از طراحی داخلی خانه شما را به خود اختصاص دهد و نقشی تاثیر گذار و تعیین کننده در فضا ایفا کند. پله های خوش ساخت چوبی در خانه ای ساخته شده از مواد طبیعی هماهنگی و زبایی فوق العاده ای را به ارمغان می آورد.


6. مبلمان چوبی


 
احتمالاً برای وارد کردن چوب به فضا نخستین گزینه ای که به ذهن هر کسی می رسد استفاده از مبلمان چوبی است. از آنجایی که حضور چوب در مبلمان برای تکمیل فضای یک اتاق و ایجاد ظاهری طبیعی در فضا نقش پررنگی دارد، این انتخاب بسیار به جا و صحیح است. در عین حال با کمک طرح خنثی چوب می توان طیف های رنگی دلخواه با سایه های مشابه را به فضا افزود. این آزادی در ایجاد تنوع در فضاهای چوبی باعث می شود احساس یکنواختی و کسالت در فضا از بین برود.


7.پانل های دیواری


 
تغییر دکوراسیون خانه و تدارک دکوراسیونی جدید با محوریت چوب کار پرهزینه و پر دردسری است. بنابراین اگر تمایل دارید چوب را به طرز تاثیرگذاری وارد دکوراسیون خانه خود کنید، کافیست تمام یا قسمتی از یک دیوار اصلی را با پانلی از چوب بپوشانید. این روش بسیار سریع ، کم هزینه و اثر بخش است.


8.کفپوش ها


 
برعکس لمینیت، چوب های مهندسی(فناوری) شده مثل چوب ترمووود، کفپوش هایی از چوب واقعی هستند که به هیچ وجه لغزنده نیستند و دچار ترک خوردگی و سایش نمی شوند و از استحکام و دوام زیادی برخوردارند. استفاده از چنین کفپوشی راهی مناسب برای وارد کردن چوب و گرمای آن به دکوراسیون است. اما اگر چوب تیره انتخاب کرده اید سعی کنید حتماً نوع براق آن را انتخاب کنید. تا نور بهتر منعکس شده و فضا روشن تر به نظر بیاید. البته به خاطر داشته باشید، کفپوش های براق لک و آلودگی را سریعتر و بهتر نشان می دهند. استفاده از کفپوش پارکت نیز یکی دیگر از راه های وارد کردن چوب به فضاست که ظاهری کاملاً زیبا و شیک به فضا می دهد.


9.تفکیک کننده ها


 
قفسه های چوبی کتاب بهترین تفکیک کننده برای فضای میان اتاق هستند. به این ترتیب علاوه بر ایجاد فایی برای قرار دادن کتاب ها، گرمای چوب و کتاب ها وارد فضای خانه می شود.