جهت بالکن یا تراس:

ماده اولیه پروفیلهای یو پی وی سی( unplas poly vinyl chloride ) ماده شیمیایی کلرید وینیل می باشد که با روش پلیمر یزاسیون به پلی ونیل کلرید تبدیل می گردد و با مواد شیمیایی افزودنی ترکیب شده و بوسیله اکسترو در به پروفیلهای پی وی سی و یو وی سی تبدیل می گردد .بدلیل خواص عمومی کلیه پلیمرها در برابر شرایط جوی از خود مقاومت نشان می دهند، این در حالی است که فلزات و چوب به عنوان عناصر طبیعی به راحتی در برابر شرایط محیطی تخریب شده و به طبیعت باز می گردند که از این روند با پوسیدگی نمایان می گردد به علاوه چوب به عنوان عناصر طبیعی به راحتی در برابر شرایط محیطی تخریب شده و به طبیعیت باز می گردند که این روند با پوسیدگی نایان می گردد به علاوه چوب به عنوان ماده غذایی حشرات از سوی آنها نیز روند تخریب سرعیت تری پیدا می کنند .

۱) هدایت دمایی (ضریب انتقال حرارت ):

پلیمرها عموماً به عنوان عایقهای حرارتی شناخته می شوند ودر اغلب مواردی که نیاز به کاهش انتقال حرارت دارند ( مانند یخچالها ، بدنه خارجی ساختمانها، سیستم لوله کشی کولر های گازی و …) استفاده می شوند و این در حالی است که فلزات بهترین هادی های حرارت میباشند ودر مواردی که نیاز به تبادل حرارتی می باشد از فلزات و علی الخصوص آلومینیوم ومس استفاده می کنند و رادیاتور اتومبیل ،کندانسور سخجالها و کولرهای گازی و …

میزان انتقال حرارت از قسمتهای مختلف ساختمان (طبق مطالعات بهینه سازی مصرف انرژی )
با در نظر گرفتن اینکه بیشترین اتلاف حرارت (انرژی) در ساختمان از طریق درب و پنجره ها صورت می گیرد اهمیت استفاده از درب و پنجره های یو پی وی سی به خوبی نمایان می گردد .

۲) میزان انتقال صوت از طریق درب و پنجره ها:

درب و پنجره های یو وس سی بدلیل شکبه بندی مقطع پروفیل آنها و تعداد لایه ها و فضای خالی موجود بین لایه ها به میزان زیادی از انتقال صورت جلوگیری می نماید که آمار و آزمایشات به عمل آمده تایید کننده این امر می باشد که پنجره های یو پی وی سی با شیشه دو جداره تا حدود ۳۰ دسی بل کاهش صوت به همراه دارند .

۳)پایین بودن ضریب انبساط خطی:

پروفیلهای یو پی وی سی دارای ضریب انبساط خطی بسیار پایین تر نسبت به فلزات می باشند که این امر باعث می گردد تا با افزایش دما کمترین افزایش طول را داشته و از تغییر حالت فریم های پنجره و منحنی شدن آن و در نتیجه شکستن شیشه ها با افزایش دما جلوگیری به عمل آید .همچنین با کاهش دما کمترین تغییر طول را داشته و از باز شدن درزها بین پنجره و دیوار جلوگیری به عمل می آید که این امر باعث بهتر عایق شدن پنجره ها می گردد علاوه بر موارد مذکور انبساط و انقباص های پیاپی و با دامنه زیاد درب و پنجره ها عامل و با دامنه زیاد درب و پنجره ها عامل مهم و موثری در تخریب دیواره های اطراف آن می باشد .

۴) فرایند تولید و ساخت:

بدلیل پایین بودن نقطه ذوب پروفیلهای یو پی وی سی نسبت به فلزات می توان در دمن مناسبی ( حدود ۲۵۰ درجه سلسیوس ) پروفیلها را بوسیله جوش به یکدیگر متصل نمود که این جوش بسیار با کیفیت بوده و هیچگونه تغییرات فیزیکی در پروفیل ایجاد نمی کند و درب یا پنجره کاملاً حالت یکپارچه به خود می گیرد . در حایکه در فلزات بدلیل نقطه دوب بسیار بالا( حدود ۲۷۰۰ درجه سلسیوس ) جوش همراه با نتش و تر شدن مقطع فلز می باشد که التبه در مورد برخی فلزات مانند آلومینیوم بدلیل تخصصی بودن و هزینه های بالا از جوش استفاده نمی گردد ودرزهایی در نقطه تصال باقی می ماند که باعث تخریب تدریجی از طریق نفوذ آب به داخل پروفیلها می گردد.

۵) مقاومت در برابر مواد شیمیایی:


پروفیلهای یو پی وی سی بدلیل تولید با روش پلیمریزاسون در برابر اغلب مواد شیمیایی مانند اسیدها ، بازها ، مواد ضد عفونی کننده ، روغنها و … به خوبی از خود مقاومت نشن می دهند و در آزمایشگاه ها، کارگاه های صنعتی، بیمارستانها و … مورد استفاده قرار می گیرند .

۶) نفوذناپذیری و جلوگیری از لرزش شیشه ها:

پروفیلیهای یو پی وی سی به گونه ای طراحی گردیده اند که با لاستیکهای خاصی آب بندی می گردند و کاملاً نفوذ ناپذیر می شود که گرد و غبار و آب باران درون ساختمان نفوذ نمی کند علاوه بر آن این لاستیکها از لرزش شیشه ها بدلیل صدا و هنگام طوفان و باد شدید جلوگیری می کند .

۷) امکان نصب شیشه های دو جداره و یا تک جداره:

بدلیل وجود فضای زیاد طراحی شده برای شیشه ها در روی پروفیلهای یو پی وی سی ، علاوه بر شیشه های تک جداره می توان شیشه های دو یا سه جداره نیز نصب کرد که این کار تنها با تعویض زهوار امکان پذیر است .

شیشه دوجداره چیست؟

با وجود اهمیت فوق العاده بهینه سازی در مصرف انرژی اما تنها مساله مورد اهمیت در بکارگیری شیشه مصرف انرژی نیست. بزرگترین یازندگات درب و پنجره در جهان گستره ای از شیشه های مختلف را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند که آنها را از ورود سر و صدا و نور مستقیم و آزاردهنده خورشید محافظت کند و راحتی و امنیت را برای خانه به ارمغان بیاورد. یکی از شیشه های بکار گرفته شده در صنعت نوین درب و پنجره شیشه های دوجداره است.
شیشه های چند لایه شیشه هایی هستند که در کارخانه ساخت شیشه به روش خاصی ساخته می شود. با استفاده از مکانیزم فرمینگ شیشه ، شیشه را بصورت ورقه های تخت در می آورند. سپس چندین ورقه شیشه را توسط دستگاه پرس به یکدیگر پرس می کنند و بدین ترتیب شیشه چند لایه درست می کنند. استفاده از این نوع شیشه ها باعث اتلاف کمتر انرژی و صرفه جویی از آن می شود. اما در روش استفاده از شیشه های دوجداره بهینه سازی مصرف انرژی به مراتب بهتر انجام می شود.

شیشه های دوجداره نیز مانند شیشه های چند لایه مکانیزم خاصی برای ساخت دارند. ابتدا خمیر شیشه را از طریق عملیات فرمینگ ، بصورت ورق های تخت درمی آورند. سپس دو ورق شیشه را به گونه ای به یکدیگر متصل می کنند که بین آنها فضای خالی باشد. در این بخش مکعب مستطیلی از جنس شیشه و با ارتفاع بسیار کم ساخته می شود. در این مرحله بین فاصله خالی دو شیشه را با گاز نجیب پر می کنند و با مسدود کردن طرفین ، مانع برون رفت گاز می شوند. گاز نجیب عناصر گروه ۸ جدول تناوبی شامل هلیم He ، نئون Ne ، آرگون Ar ، کریپتون Kr ، زنون Xe و رادون Rn هستند و به دلیل ساختار اشباع خود با هیچ ترکیبی وارد واکنش نمی شوند. این خاصیت باعث می شود که این گازها در مقابل عبود گرما از خود مقاومت بسیار بالایی نشان دهند و در نتیجه این نوع از شیشه باعث حفظ دمای اتاق شود. راحتی ساخت و ارزان بودن قیمت در کنار خواصی که در بالا ذکر شد ، این نوع از شیشه را به بهترین انتخاب تبدیل کرده است.

۸) رنگ آمیزی:

پروفیلهای یو پی وی سی در طی زمان کیفیت خود را همواره حفظ می کند و نیازی به رنگ آمیزی آن نمی باشد و با استفاده از پروفیلها رنگی آن می توان زیبایی هر ساختمان را افزونتر کرد .

۹) استحکام درب و پنجره ها:

پروفیلهای یو پی وی سی بدلیل بالا بودن خاصیت الستیسیته و همچنین شبکه تو خالی آن بسیار ضربه پذیر بوده و در برابر تنشهای کششی ، پیچشی و خمشی به خوبی از خود مقاومت نشان می دهد و علاوه بر آن تغییر ظاهری نیز در آن بوجود نمی آید .همچنین جهت استحکام بیشتر از پروفیلها گالوانیزه در داخل پروفیلهای یو پی وی سی استفاده می گردد که با ضخامت ۵، ۱ میلیمتر و شکل ناودانی خویش استحکام پروفیلهای یو پی وی سی را چندین برابر می کند.

۱۰) نظافت راحت و آسان:

سیستم برق آلات طراحی شده جهت این نوع درب و پنجره ها به گونه ایست که در چهار ظلع پنجره تعبیه می گردد که علاوه بر امکان باز شدن پنجره در دو محور افقی و عمودی از چندین نقطه تنها با چرخش یک دستگیره قفل می گردد و در برابر سرقت ایمن می گردد (نوع tile&turn) .

11) نصب و تعویض راحت بدون کمترین تخریب محیط پیرامون:

این نوع پنجره ها بر روی فریم فلزی که از قبل روی دیواره ها تعبیه گردیده نصب می گردند که علاوه بر استحکام بخشیدن به دیواره ها در برابر تکانها و لرزشهای زمین هیچگونه تخریب دیوار جهت قرار دادن پنجره بر روی دیوار لازم نیست و سپس با پیچ روی فریم فلزی محکم می

گردد و در پایان با فوم پلی اورتان و چسب سیلیکون کلیه درزها، درزگیری و در صورت نیاز با پروفیلهای تی شکل دزها پوشانیده می شود .


۱۲) کانال تخلیه آب:

در پروفیلهای یو پی وی سی شیارهای خاصی جهت جمع آوری اب احتمالی و رودی به سیستم درب و پنجره ها تعبیه گردیده است که در حین تولید پنجره ها شکافهایی در مسیر خاص از پیش تعیین شده ایجاد می گردد که آب ورودی (احتمالی ) به سیستم درب و پنجره را به خارجساختمان تخلیه می نماید